Vervolg - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Ira

Blijf op de hoogte en volg Ira

13 April 2016 | Thailand, Cha-am

Zondag 10/4

7 uur ontbijt, waarbij achter het hotel de olifant wordt gewassen en de ananas en meloen schillen gevoerd krijgt. Blijft leuk om te zien.

De groep vertrekt vandaag naar de hellfire pass, een stuk waar de spoorlijn door de berg moest gaan lopen en de berg door mensenhanden is uitgehakt. In het museum had ik al gezien dat je daarvoor eerst behoorlijk omlaag en daarna weer omhoog moest lopen. Daarna ging deze trip naar de watervallen, waar uiteraard ook flink voor geklommen moest worden. Omdat ik mn knie (ondanks dat t heel goed gaat) niet te erg wil belasten, heb ik deze trip overgeslagen.
Ik heb mezelf met de boot naar een klein resort laten varen, wat iets verderop aan de rivier ligt. Dat resort kende ik nog van 10 jaar geleden, toen we ook daar een nacht hebben geslapen. Heerlijk ff rondgelopen, de omgeving is hier echt practig. Verder bij t zwembad, gelezen en veel aanspraak van Amerikaanse dames. Mn eerste pad thai met lemonjuice als lunch! Om 16 uur met de boot weer terug, waar na een uurtje ook de groep weer komt. De hellfire pass bleek indrukwekkend, de watervallen vielen tegen doordat het nogal droog is. Weer lekker gekletst aan het water en het eten wat de pot vanavond schafte was ook weer erg lekker.

Maandag 11/4
5.45 de wekker, is dit vakantie?
We rijden vandaag weer terug richting het zuiden, waar we eerst de drijvende markt bezoeken. Met bootjes door de kanalen, waar verkopers in bootjes en later ook in winkeltjes langs het kanaal hun spullen en etenswaren verkopen. Enorm leuk om te zien. Uiteindelijk lopen wel zelf ook nog op de markt langs het water. We zien er ook grote pytons waarmee je op de foto kan. Ff niet... Maar ook kleine soort nachtdiertjes, echt Azie, alles voor het toerisme, dieren hebben geen rechten hier.
Na de drijvende markt rijden we naar de markt die op de rails staat. Als er een trein komt trekken ze alle waar naar achter. Hetgeen wat niet te hoog is laten ze liggen. Kijk maar eens op http://youtu.be/AmYLHD6Otb0. Echt te bizar!
Ook leuk om te zien wat er verkocht wordt en hoe alle etenswaren niet gekoeld bewaard wordt. Tur koopt wat fruit om uit te proberen, mangostone en rambutan. Mangostone is zo lekker!
Na deze markt rijden we verder, we halen ff lunch langs de weg, waar je kan kiezen tussen KFC, Thais of etenswaren bij de 7/11. Wij hebben gekozen voor de tosti's bij de 7/11, beroemd onder de backpackers. Ze waren erg lekker!
Om 15.00 zijn we bij ons hotel in Cha Am en duiken we meteen het zwembad in. Ff heerlijk in de zwemmen en in de zon. De groep ging om half 7 eten, maar dat hebben we ff niet gered. Heerlijk lang gedoucht ( dat kon bij de jungle rafts alleen boven de wc...)! Zelf op pad naar een restaurant, waar we uiteindelijk alsnog bij de groep konden aansluiten. Na het eten nog een borrel bij het zwembad ( ok, voor mij geen borrel maar een ijskoffie) en toen lekker in een koele kamer onder koele strakke lakens naar bed. Wat waardeer je dat na 2 nachten warmte!

• 13 April 2016 - 14:21

Cris:

Bizar die markt op het spoor, LOL!

• 15 April 2016 - 16:31

Rebecca:

Klinkt heerlijk. Toch weer allemaal nieuwe ervaringen ondanks dat je al een paar keer in Thailand bent geweest! Leuk.