Ko samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu Ko samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu

Ko samui

Blijf op de hoogte en volg Ira

27 Februari 2013 | Thailand, Ko Samui

Het is hier nu 6 uur in de ochtend en ik ben al even klaarwakker. Kleine jetlag zeg maar! Omdat we hier wifi hebben in de kamer kan ik nu dus dit verslag schrijven.

De vliegreis van Bangkok naar Ko samui was een peulenschil. Het duurde een uurtje, waarvan wij er 3 kwartier geslapen hebben ;-)
Aangekomen op ko samui werden we met een soort busjes van het vliegtuig naar het vliegveld gereden, dat er uitziet als een mooi resort. Helemaal open en helemaal van hout met bamboe. Je voelt je meteen in de tropen! Daarbij was het ook meteen tropisch warm, heerlijk!
Allebei de tassen arriveerde ( de tweede duurde wat langer, ik kreeg al visioenen...) , waarna we werden opgewacht door een dame met een bordje met onze namen erop. De tassen werden in een busje geladen en nog geen kwartier later waren we bij ons hotel, Saboey resort in Bophut. Het was ondertussen al donker, dat was jammer, weinig te zien dus onderweg.
De check in ging snel en we kregen er een lekkere ijsthee bij. Ik kan niet uitleggen welke smaak dat is, maar voor mij smaakt die ijsthee naar Azie, heb hem zowel inThailand al eens eerder gedronken, maar ook in Indonesie.
En toen kwam de verrassing, ik had al met dit hotel gemaild om te vragen of zij iets met de kamer konden doen ivm de verjaardag van Lin, waar deze reis natuurlijk voor bedoeld is. Ze hadden me toen al aangegeven dat ze me zouden upgraden naar een de luxe kamer, het is uiteindelijk een gardenvilla geworden! Echt een prachtige villa! En binnen hadden ze ook hun best gedaan, allerlei handdoeken in vormen van dieren, samen met bloemen, een verjaardagskaart en met takjes geschreven happy birthday op het bed. En ipv een taart een heerlijke schaal fruit in de koelkast. Zo leuk! Lin heeft helemaal staan stuiteren, zowel van de luxe van de kamer, als van die leuke ontvangst.
Nadat we snel wat luchtigers hebben aangetrokken, zijn we even door het resort (je) gelopen en hebben we het strand bekeken. Hierna lekker buiten het resort gegeten, weer even wennen aan de thaise prijzen ; 1 pad thai ( Thaise bami) met vis, bordje garnalen, bordje spareribs met 2 lemonjuice, 11 euro. En dan is ko samui nog vrij prijzig, want vrij toeristisch!
Na het eten nog even naar de 7/11, wat drinken gekocht, ff rondgekeken wat ze hebben wat lin ook zou mogen, en toen door naar bed. Moe warenwe, echt heel moe. En tja, dan ben ik nu dus wakker. Vandaag hebben we verder geen plannen, dat wordt een beetje rondkijken, zon, zee, strand, lezen en..... Nou ja, niks eigenlijk!

• 28 Februari 2013 - 13:13

Danny:

Wat heerlijk, en fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Leuk hè die bolderkarrenachtige treintjes op het vliegveld. Geeft een welkom vakantiegevoel! Als je nog goeie nep horlogies zoekt: in de hoofdwinkelstraat in een steegje achter de Burger King zit Poh (op een hoekje achter de parkeerplaatsen links). Aardige Thai, wel afdingen! Rien is vaste klant als we op Samui zijn en hij is vriendjes met 'm op faceboek. Have Fun!