Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu

Dinsdag en woensdag

Door: Ira

Blijf op de hoogte en volg Ira

03 September 2014 | Indonesië, Ubud

Dag 2 en 3

Dinsdag 2 september
Vanochtend rustig aan gedaan, om 10 uur ontbeten. Een eenvoudig klein buffet, brood, cereals met melk of yoghurt en versgemaakte eieren in welke vorm je maar wilt, met verse sapjes, thee en koffie of capuccino. Maar waar we echt blij van worden is het personeel, zo lief! Ze hebben heel snel door dat trapjes lopen zonder leuning niet makkelijk is voor mamma en er komt altijd iemand aangerend om te helpen.
We hebben besloten om vandaag Ubud in te gaan en gewoon rond te gaan kijken. Het is een bewolkte lekker warme dag, prima! Het hotel blijkt dichterbij de achterkant van Monkey Forest te liggen dan ik dacht en het centrum van Ubud ligt aan de andere kant van Monkey Forest. Aangezien we 5 jaar geleden in Monkey Forest zijn geweest, besluiten we nu eromheen te lopen. Dit blijkt een klein straatje te zijn wel door een mooi bos, waar ook veel scooters rijden. Ook hier gewoon apen maar ook een mooi riviertje. Aan de andere kant sta je dan opeens in de drukte, best bizar!
We zijn langs vele winkeltjes naar het Paleis gelopen en hebben onderweg bij Cafe Wayan wat gedronken. Cafe Wayan ligt dus in die drukke winkelstraat maar zodra je naar binnen loopt zie je enorme tuin, waar de drukte ineens verdwenen is. Mooi was het daar!
Het paleis was helaas half gesloten voor een renovatie, maar wat er open was, was mooi. Daarna zijn we de pasar op gegaan, wat een winkeltjes, zowel buiten als binnen, beneden en boven. Veel van hetzelfde, maar leuk om te zien! Nog 2 waaiers gekocht van en oud dametje, niet echt voor de waaiers, maar ze zat er zo sneu bij... Tussen de winkeltjes door ook gewone huizen en dames die rondlopen met allerlei spullen op hun hoofd. De lokale bevolking en de toeristen mooi gemengd.
Een late lunch bij Sjakie's warung, een warung behorend bij een foundation voor geestelijk gehandicapten kinderen, zoiets als de Zoetelaar in Zoetermeer.
Omdat we toen wel genoeg hadden gelopen hebben we de eerste chauffeur die we zagen aangesproken en zijn we terug gebracht naar het hotel (voor wel 3 euro).
Lekker nog even bij het zwembad en omdat vooral ik heel moe was, gegeten bij het hotel, er was een bbq buffet met gamelan muziek van 2 jonge jongens. En ook nu weer het vriendelijke, behulpzame personeel!
En toen kon ik wel slapen!

Woensdag 3 juni,
Om half 10 zijn we opgehaald door Bali Botanica, waarbij ik vanuit Nederland al een Spa arrangement geboekt had. We hebben 2.5 uur genoten van een avayeudische massage ( met warme olie) daarna nog een bodyscrub, waarna we in een warm bad met rozenblaadjes mochten plaatsnemen. En dat bad stond voor het open raam met uitzicht op de jungle. Bizar zo mooi en ook echt heel erg lekker zo'n ochtendje spa!
Rond 2 uur zijn we naar restaurant bridges gebracht, waar we aan een tafeltje met prachtig uitzicht op de jungle en (je raad het al) een brug hebben geluncht met Indonesische tapas. Keuze uit een aantal gerechten waarvan we er dan 6 in kleine porties konden proberen. En lekker dat t was!
Na de lunch zijn we opgehaald door de hotel shuttle ( ff bellen en ze komen je halen) en hebben we bij een ienimini supermarkt ff verderop wat te drinken gehaald. Daar werden we getrakteerd op rempejek, mensen zijn echt supervriendelijk hier! En zo is de dag alweer bijna om. Vanavond gaan we ons naar het centrum laten brengen, in het donker door het bos, is niet zo'n goed plan.

We genieten echt enorm, vooral van de plek van ons hotel, lekker achteraf tussen de rijstvelden, maar dichtbij de drukte.

• 03 September 2014 - 15:51

Rebecca:

Leuk.....!!!!! Wij hadden toen t hotel aan de drukke straat in ubud.
    Met twee stappen zaten we in een prachtige groene oase van rust.
    Apart is dat he!!
    En lekker relaxen, hmmmm.
    Ben niet jaloers hoor... Zou alleen best ook wel willen zijn :-)

Xxx

• 03 September 2014 - 21:56

Ilona:

Hello ladies !

Zo te lezen ben je weer een beetje bijgekomen Ier. Heerlijk hoor. Wat wil je na zo'n massage en zo'n lunch.
    Wanneer is je moeder precies jarig eigenlijk?

Heel veel plezier nog saampies hè ! XXXX

• 07 September 2014 - 10:45

Anita:

Geweldig die verhalen. Ik wil ook. Ga serieus eens kijken of zo'n reis ook iets voor ons is.Geniet ze! Xx