10, 11 en 12 september - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu 10, 11 en 12 september - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu

10, 11 en 12 september

Door: Ira

Blijf op de hoogte en volg Ira

13 September 2014 | Indonesië, Sanur

Deze keer een verslag van 3 dagen, we hebben het maar druk.

Woensdag 10 september
De ochtend lekker aan het zwembad begonnen. Het grote zwembad van Segara Village, ligt aan het strand en ziet er fantastisch uit. Het water van het zwembad loopt over een een groot ondiep gedeelte, waar de ligstoelen met hun pootjes in staan. Het ziet er prachtig uit, maar praktisch is natuurlijk anders, want je moet wel opletten met je spullen. Mamma zit op de loungeset naast het zwembad, keuzes genoeg!
Tussen de middag kwamen er 3 Nederlanders langs om ons hotel te bekijken en om met ons te lunchen. Zoals eerder gezegd kennen we deze mensen alleen van internet, een fb pagina over Bali. Het was echt uitzonderlijk gezellig!
Na de lunch hebben we gewacht op de bruiloft van de zoon van de eigenaar. Ik heb al mooie foto's kunnen maken van de versierde tuin en de mooie mensen, maar het echtpaar wilde maar niet komen. Dat werden Balineze uurtjes wachten. Uiteindelijk zijn we weggegaan en hebben we daadwerkelijke bruiloft dus gemist. We zijn met de taxi naar Hardy's gegaan, een grote supermarkt en warenhuis, waar ook veel souveniers worden verkocht. Ff shoppen onder bargaining! Daarna hebben we een keer gekozen voor Italiaans eten, ook lekker!

Donderdag 11 september,
Deze keer eens de hele dag naar het strand. Om 17,00 uur een spa behandeling genomen, een creambath! Dat is een haarbehandeling met ene overheerlijke massage erbij. Je haar wordt gewassen en krijgt een crème behandeling, bij het intrekken hiervan worden je hoofd, nek, schouders en armen gemasseerd, heerlijk! Deze behandeling duurt 1 uur en de kosten zijn wel 6 euro...
Hierna zijn we gaan kijken bij de pasar sindhu, een soort foodcourt, waar je allerlei eten kan halen bij verschillende kraampjes en alles tesamen aan een kleine tafel kan opeten.
Ondanks dat ik het er leuk uit vond zien en we vanuit de bali site veel aanbevelingen hadden gekregen, hebben we het niet gedurfd. Ik voel me weer prima en wil dat zo houden, daarom ben ik mijn gevoel achterna gegaan en hebben we alleen wat kleine hapjes gekocht (loempiaatjes en onde onde). En alsof het zo moest zijn zat bij de ingang van de pasar het 2e restaurant van mamma Putu. 5 jaar geleden hebben we heel vaak bij haar 1e restaurant gegeten. En ook deze keer was het heerlijk!

Vrijdag 12 september,
Vanochtend zijn we om 8.30 opgehaald door Dewi, de eigenaresse van de kookschool waar we een workshop bij gaan volgen. We rijden met haar naar de markt en lopen daar een rondje met nog 3Australische dames, een Nederlandse jongen die in Hongkong woont en zijn Taiwanese vriendin. We krijgen uitleg bij verschillende soorten fruit, groente en kruiden. Ook mogen we eea proeven, zo kom ik erachter dat mangosteen heel lekker is. Ik had er van gehoord, maar had het nog nooit gegeten. We hebben er maar meten 4 gekocht. Ook lopen we langs de vlees en visafdeling, dat is toch andere koek dan thuis....
Wat me nog opvalt is dat er naast alle verse ingrediënten ze ook hier gewoon zakjes met boemboes verkopen, ben ik toch niet de enige luie kok!
Na de matkt gaan we naar het huis van Dewi, waar zij een buitenkeuken heeft geplaatst onder een enorm bamboe afdak. We krijgen uitleg over alle gerechten en de bijbehorende kruiden en mogen aan de slag. Chop, chop chop, dan al die kruiden in de vijzel en oeleken maar. Het is duidelijk, wij westersen kunnen het gewoon niet. Er was een heel klein Indisch meisje die het wel ff deed, zo grappig! Vervolgens uitleg bij het koken, zelf de maiskoekjes bakken, de vis in bananenblad vouwen en de klepon balletjes draaien. En toen alles klaar was, natuurlijk alles opeten!
We hebben ons laten afzetten bij de kledingmarkt, waar mamma haar verjaardagskleding heeft aangevuld en ik nog een broek heb gekocht.
Daarna nog even gezwommen, heerlijk!
Zaterdag gaan we een dagje naar Oost Bali, samen met Wayan, de chauffeur die we 5 jaar geleden hebben leren kennen. Wordt vervolgd!

  • 14 September 2014 - 14:52

    Rebecca:

    Klinkt weer helemaal leuk!! Maar het gaat al wel erg opschieten he.... de terugreis komt helaas in zicht. Al willen jullie dit natuurlijk helemaal niet horen. Ik vind het wel gezellig als jullie weer terug zijn hoor (en de meiden en poezels ook denk ik)!! Geniet daarom nog heerlijk van de laatste dagen. Misschien nog een beetje relaxen ofzo ;-)

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ira

Reizen is mijn grootste hobby, als ik de kans krijg ben ik ff weg! Dat gaat van 1 weekje naar de zon niks doen, tot rondreizen in alle landen die ik nog wil ontdekken.

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 13344

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 23 April 2016

Thailand het gouden zuiden 2016

31 Augustus 2014 - 18 September 2014

Bali 2014

26 Februari 2013 - 12 Maart 2013

Lindsey 21, island hoppen in Thailand

30 April 2010 - 06 Mei 2010

een weekje naar Lanzarote

11 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Bali 2009

07 Juli 2012 - 30 November -0001

Java - Bali 2012

Landen bezocht: