Eiland tour en market street - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu Eiland tour en market street - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu

Eiland tour en market street

Blijf op de hoogte en volg Ira

01 Maart 2013 | Thailand, Ko Samui

Vandaag was een leuke, hele warme en daardoor vermoeiende dag. Wederom de wekker gezet omdat we om 10 uur opgehaald zouden worden door een chauffeur die ik via internet had geboekt voor een eiland tour. We hebben dan ook een heleboel tempels, monikken en uitzichtpunten gezien. Samui is een mooi eiland, maar dan wel in het binnenland en buiten de grote toeristencentra. Het binnenland is heel groen en heuvelachtig, hier zijn we ook naar de secret garden geweest, een tuin met allemaal beelden, kunstig gemaakt, elke keer weer zag je een beeld waar je eerder gewoon aan voorbijgelopen was.
Ook is de chauffeur door de hoofdstraat van chaweng gereden, wat een drukte, ben blij dat we daar niet zitten. Is leuk om een avondje naar toe te gaan, maar verder mij te druk! Gelukkig zit lin ook liever wat rustiger!
De lunchplek hebben we aan de chauffeur overgelaten. Hij heeft ons naar crystal beach gebracht, een mooie kleine baai met 2 of 3 resorts, zo te zien vooral bestemd voor backpackers, maar wat een mooie baai! Lin heeft zich deze dag wisselend gevoeld,, verkoudheid nog steeds niet over, geen zin om te eten en misselijk worden van het niet eten. Tijdens de lunch heeft zij gekookte rijst met kip gegeten, zoiets heeft de thaise gids tijdens onze eerste reis ook aan mij gegeven toen ik niet lekker was. Ze knapte aanzienlijk op! Wel hebben we bij de apotheek codeine gehaald. Je kan hier alles zonder recept halen en we worden allebei gek van haar nachtelijk gehoest!
Aan het eind vd dag nog ff in zee gezwommen en op een strandbedje bij het hotel liggen uitpuffen. 's avonds zijn we naar fisherman'svillage geweest. Een leuk stadje hier dichtbij, waar ze vrijdagavond walkingstreet hebben, dan rijd er verder geen verkeer en staan er allemaal kraampjes. Dat was erg leuk. Hier hebben we ook gegeten in een restaurantje aan het strand, met om de haverklap wensbalonnen in de lucht en vuurwerk. beide garnalen, maar dan anders klaargemaakt en als toetje hebben we samen onze eerste stickey rice with mango gegeten!
Helaas op de terugweg een mindere ervaring. Er rijden hier een soort open trucks als taxi's, hier kan je met zo'n 8 man achterin. De taxichaufeusse reed eerst ons hotel voorbij, dus moesten we een stuk terug lopen en vervolgens wilde ze ons belazeren met de prijs. Achteraf gezien had ik beter niet in discussie kunnen gaan, maar ja, daar ben ik niet zo goed in ;-)!

Morgen weer een dagje relaxen, we zijn alletwee bezig in een fijn boek, dus dat wordt een zon, zee, strand en boekdag!