Ko tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu Ko tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ira - WaarBenJij.nu

Ko tao

Blijf op de hoogte en volg Ira

05 Maart 2013 | Thailand, Ko Tao

Het is ondertussen dinsdag en wij zitten op ko tao.
Ik was gebleven bij zondag, maar omdat er weer niet veel te vertellen was, heb ik dat maar even gelaten. We hebben zondag gewoon weer een dag bij het zwembad gelegen, een heerlijke massage genomen en gegeten in het eethuis ia het straatje achter ons. Er zitten er een heleboel, waarvan wij er 2 regelmatig afwisselen.
Maandag dus heel vroeg de wekker gezet, omdat we om 7 opgehaald werden om naar de pier gebracht te worden. Laatste spullen ingepakt, betaald en stipt om 7 uur zijn we opgehaald. Op de pier worden onze tickets voor de komende 3 bootreizen geregeld en merken we weer hoe geordend het hier loopt. Wij gaan naar ko tao en krijgen een rose sticker opgeplakt en ook onze bagage wordt rose gestickerd. Zo heeft iedere stop een eigen kleur. Bij elke stop wordt er in het engels en thais omgeroepen welke stop het is en welke kleur daarbij hoort. Daarbij checken de stewards iedereen en halen de mensen eruit die niet opgelet hebben. Onze bootreis duurde ongeveer 2 uur. Bij de pier van ko tao staat onze tas keurig te wachten en staat er een medewerker van ons resort voor de transfer.
Ko tao is echt een compleet ander eiland dan ko samui. We rijden door een leuk klein stadje met enorm veel duikscholen kleinde winkeltjes en restaurantjes. Ziet er "gemoedelijk" uit. Ons resort ligt aan een kleine baai omgeven door rotsen. De huisjes staan op de heuvel in de jungle erachter. We moeten dus ff heuvel op, best warm! Maar wat een leuk huisje. Het staat op palen, is helemaal van hout en best basic, maar wel mooi ingericht. Het heeft een overdekte veranda met 3goede stoelen en een ligbed. Ook staat er een koelkastje buiten en een waterkoker.
Wij pakken onze spullen, gaan eerst rondkijken en dan lunchen in het restaurant aan het strand. Vervolgens even de zee in en dan door naar het zwembad. Het is heel raar weer, zwaarbewolkt maar lekker warm. Aan het strand is geen schaduw en we gaan toch maar onder een parasol liggen.
Om een uur of 4 begint het dan toch te regenen en zitten we lekker op onze veranda. We zien ondertussen allerlei vlinders en zelfs eekhoorntjes in de bomen. Zodra het droog lopen we het stadje in, even rondkijken terwijl het nog licht is en eenngoedkoop t shirt kooen voor lin om in te snorkelen. Het is wel even wennen, je moet hier voordat je een winkel ingaat je schoenen uitdoen...
En nu is het dus dinsdag. Vannacht heeft het enorm geregend en geonweerd, wat een klappen waren dat zeg! We hadden de wekker gezet om te kijken of we mee zouden kunnen gaan met een boottrip, we hadden express nog niets geboekt ivm de weersvoorspelling. Hetis jammer, die boottrip gaat het niet meer worden. Het is nu half 11 en wij zijn ook niet naar het ontbijt gegaan, zo hard regende het. Gelukkig stond er nog een mand met lekker fruit en konden we dat op de veranda opeten. We zijn alleen vandaag nog maar hier, dus ik hoop dat het weer een beetje beter wordt. Het wordt zo langzaamaan droog, hopen dus dat we hier bij het strand nog kunnen snorkelen. Er ligt hier een wrak vlak voor de kust, waar veel vissen zwemmen en koraal zou moeten zijn. We gaan het zien.

Morgen gaan we naar ko phangan, daar zitten we in een baai waar verder niet veel is, dat wordt dus verplicht relaxen! Dat hebben we namelijk nog niet gedaan deze vakantie. ;-)

• 05 Maart 2013 - 07:46

Rebecca:

Hoop dat t opgeklaard is en jullie nog hebben
    kunnen snorkelen. Ben benieuwd naar jullie
    "avonturen" op t volgende eiland!
    X

• 05 Maart 2013 - 09:12

Wilma:

Hoi Ira en Lin

• 05 Maart 2013 - 09:16

Wilma:

Hoi Ira en Lin wat zijn jullie heerlijk aan het genieten. We houden je moeder steeds op de hoogte van jullie reisverslagen. Daar is ze heel blij mee. groetjes Wilma

• 05 Maart 2013 - 09:57

Ira :

@Rebec, Helaas heeft het de hele dag met tussenpozen geplenst, jammer maar het is niet anders. Snorkelen bewaren we dan maar oor koh phangan

@wilma, fijn dat jullie het aan mijn moeder voorlezen. Ze is er inderdaad heel blij mee, ze sms-t me af en toe.

• 06 Maart 2013 - 14:46

Tessa:

Wat een mooi huisje! Daarin zou ik ook graag een keertje willen overnachten :) Hopen dat jullie op het volgende plekje ook een mooie snorkelplek kunnen vinden! Genietse! X Tes

• 06 Maart 2013 - 16:22

Danny:

Klinkt goed, en ze hebben er ook nog internet, wat wil je nog meer :-). Have fun!