Vrijdag 5 september - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu Vrijdag 5 september - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ira - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5 september

Blijf op de hoogte en volg Ira

06 September 2014 | Indonesië, Ubud

Vrijdag 5 september

Vandaag lekker rustig aan begonnen. We hebben onze afspraak verzet van s morgens naar s middags. Lekker even in de zon. Gewoon geluncht in het hotel, wat uiteindelijk ineens een rare gewaarwording werd omdat er een buslading van fox na een fietstocht in ons kleine rustige hotelletje kwam lunchen, terwijl er ook al een Indonesisch bedrijf een teambuilding met lunch had. Hetpersoneel liep de benen uit t lijf! Maar gelukkig werden wij als gasten niet vergeten en kwam onze lunch snel, omdat wij nog een afspraak hadden was dat wel fijn. Wat trouwens wel opviel is wat Nederlanders soms toch kunnen zeuren, een groot gedeelte van de fox groep zat te mieren met het eten, danig irritant. Toevallig had ik hetzelfde gerecht gekozen wat zij als hoofdgerecht kregen (nasi campur wat wij in Nederland nasi rames noemen) en het was heerlijk!
Om 3 uur zijn we vertrokken naar de kattenopvang Villa Kitty Bali. Een Australische (Elisabeth) is deze 3.5 jaar geleden begonnen omdat de dierenopvang in Bali vooral gericht was op honden en men niet veel wist van katten. Zij woont naast de katten opvang. Omdat ik vooraf al contact met haar had, hebben wij gevraagd wat wij mee konden nemen. We hebben zakken kattensnoepjes en speeltjes kunnen geven. Ons bezoek voelde voor mij een beetje dubbel. Ze doen echt heel goed werk. Ze vangen gewonde, weggegooide, zieke katten op. Kittens proberen ze als ze opgeknapt en gesteriliseerd zijn direct te laten adopteren, de volwassen katten wil jammergenoeg niemand meer hebben. die heeft zij dus in een soort opvang zitten en worden goed verzorgt. Daarnaast heeft zij in haar eigen huis ook nog een hoeveelheid katten, waaronder een blinde kat. Elisabeth wordt bijgestaan door dierenartsen (in opleiding) en vrijwilligers en ze wordt gesponsord door voornamelijk Australiërs. Wij hebben een rondleiding gehad, wat kittens geknuffeld en uiteindelijk een hele tijd bij de oudere katten gezeten, wat ze heel gezellig vonden! Zoals ik al zei, ze doet echt heel goed werk, maar voor mij voelde het wel als vechten tegen de bierkaai. Er is zo'n cultuurverschil wat betreft de omgang met dieren tussen de Westerse mensen en de Balinezen, Elisabeth is bezig met voorlichting ( een kat tegen de ratten is beter dan gif rond het huis, zeker met de hoeveelheid kleine kinderen die hier rondlopen), maar wat gaat dat langzaam!

Bij terugkomst heeft mamma tegenover het hotel nog 2 broeken gekocht. Zij had in die "winkel" ( voorraad van 10 broeken en 10 jurken ofzo) al eerder 1 broek gekocht, maar ze vond de andere kleuren niet mooi. De vrouw van de "winkel" heeft toen nog wat broeken van de markt geregeld...

' s avonds hebben we in het restaurant naast ons hotel gegeten en een dansvoorstelling bijgewoond. Was mooi om te zien, vooral omdat de aankleding van het podium en de dansers zo mooi was. En zo was deze dag ook weer voorbij!

• 06 September 2014 - 20:20

An Lagas:

Geniet van al je verslagen

• 06 September 2014 - 20:23

An Lagas:

Geniet van al je verslagen groetjes ook aan Anneke

• 07 September 2014 - 14:43

Rebecca:

Arme poezenkinderen....
    Fijn dat er iemand is die zo veel goed werk doet. Tis vast vechten tegen de bierkaai, maar elke kat die ze redt is er 1. Zou wat voor jou en mij zijn zo'n opvang.... Mijn hart zou breken.....
    Verder zie ik op FB allemaal leuke plaatjes voorbij komen dus volgens mij genieten jullie met volle teugen!

X, ook voor je moeder!